E20

 

TAPASZTALATOK ÉS KÉRDŐJELEK
A CI MŰTÉTEN ÁTESETT GYERMEKEK PEDAGÓGIAI
(RE)HABILITÁCIÓJÁBAN

Nagyné Tóth Ibolya, Nagyné Heidenwolf Erzsébet, Dobrotkáné Herbán Mária
Óvoda, Általános Iskola, Diákotthon és Gyermekotthon
(Hallássérültek Iskolája, Kaposvár)

Az objektív hallásszűrésnek, hallásvizsgálatoknak, valamint a korai fejlesztésnek nagy jelentősége van a CI műtétre történő kiválasztásnál. A műtétet intenzív (re)habilitációs folyamat követi, hisz a kialakult “jó hallás” nem jelenti automatikusan a beszédhallás kialakulását, a beszéd aktív használatát. A nevelési, oktatási színterek bármelyikén beléphetnek cochleáris implantáción átesett gyermekek, ami módszertani, szervezési kérdések egész sorát veti fel.
A kaposvári intézmény szakszolgálata e területen végzett (re)habilitációs munkájának tapasztalatait mutatja be az előadás.