E22
A GYÓGYPEDAGÓGUS SZEREPE A BESZÉDPROCESSZOR BEÁLLÍTÁSÁBAN
Keresztessy Éva
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Foiskolai Kar, Hallássérültek Pedagógiája
tanszék Budapest
A gyógypedagódus több vonatkozásban is érintett a CI műtét kapcsán
a gyermek kiválasztásánál, a szülők és a gyermek felkészítésénél, a
beszédprocesszor beállítása során szükséges együttműködés kialakításában, a
gyermek fejlődésének megfigyelésében, a szülőknek szóló tanácsadásban ill. a
gyermek közvetlen fejlesztésében.
A team tagjai a mérnök/fizikus és a gyógypedagógus. Közös munkájuk hónapokon át
tartó folyamat. A beállításokon a gyermek mentális korához igazodó pedoaudiológiai
módszerek (VMA és JA) alkalmazása szükséges, amelynek során a módszerekben jártas
gyógypedagógus irányítja a tevékenységet.
Csatornánkénti reakciós küszöb meghatározása
Csatornák kiegyenlítése
A komfort küszöb felső határának szubjektív, szükség esetén objektív eljárással
Az előadás a gyógypedagógus speciális feladatát mutatja be a CI beállítás folyamatában