E22

 

A GYÓGYPEDAGÓGUS SZEREPE A BESZÉDPROCESSZOR BEÁLLÍTÁSÁBAN

Keresztessy Éva
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Foiskolai Kar, Hallássérültek Pedagógiája tanszék Budapest

A gyógypedagódus több vonatkozásban is érintett a CI műtét kapcsán a gyermek kiválasztásánál, a szülők és a gyermek felkészítésénél, a beszédprocesszor beállítása során szükséges együttműködés kialakításában, a gyermek fejlődésének megfigyelésében, a szülőknek szóló tanácsadásban ill. a gyermek közvetlen fejlesztésében.
A team tagjai a mérnök/fizikus és a gyógypedagógus. Közös munkájuk hónapokon át tartó folyamat. A beállításokon a gyermek mentális korához igazodó pedoaudiológiai módszerek (VMA és JA) alkalmazása szükséges, amelynek során a módszerekben jártas gyógypedagógus irányítja a tevékenységet.

Az előadás a gyógypedagógus speciális feladatát mutatja be a CI beállítás folyamatában